უახლესი WordPress-ის ბაზრის წილის მონაცემები და სტატისტიკა

WordPress ლიდერია!

ეს არის მსოფლიოში ყველაზე პოპულარული CMS, რომელიც მომხმარებლებს უყვართ მისი სიმარტივის, ხელმისაწვდომობის და თანამედროვე ტექნიკური ინფრასტრუქტურის გამო. ჩვენც ვამაყობთ WordPress-ით! შეგიძლიათ გაეცნოთ ჩვენს პლატფორმასა და ბლოგებს, რომ მეტი ინფორმაცია მიიღოთ ამ თემაზე.

დღეს კი გაგიზიარებთ WordPress-ის შესახებ საინტერესო ფაქტებსა და სტატისტიკას. ის წლების განმავლობაში მნიშვნელოვნად გაიზარდა და დღეს თითქმის ვებსაიტების ნახევარს მართავს. მოდით, განვიხილოთ WordPress-ის ბაზრის წილი და მისი ისტორია.

WordPress-ის ისტორია: როგორ დაიწყო ყველაფერი

სანამ ფაქტებსა და სტატისტიკას შევეხებით, გადავხედოთ WordPress-ის ისტორიას. 2001 წელს გამოჩნდა WordPress 0.5 (მაშინ ცნობილი იყო, როგორც B2/Cafelog), რომელიც დაწერილი იყო PHP-ში და იყენებდა MySQL-ს. ამ პლატფორმას შექმნა მიშელ ვალდრიგიმ.

2003 წელს, მეტ მალენვეგმა ჩაიბარა პლატფორმა და ოფიციალურად წარადგინა WordPress 0.7. სახელი “WordPress” კი მისმა მეგობარმა, ქრისტინ სელეკ ტრემოულეტმა შესთავაზა. მას შემდეგ WordPress არ ჩერდება და დღესდღეობით ის ყველაზე პოპულარული და ფართოდ გამოყენებადი CMS პლატფორმაა.

WordPress მართავს თითქმის ვებსაიტების ნახევარს

ნეტავ, რამდენი პროცენტია ვებსაიტების, რომელიც WordPress-ზე მუშაობს? WordPress მართავს ინტერნეტში არსებული ვებსაიტების 43%-ს. ეს იმას ნიშნავს, რომ ვებსაიტების თითქმის ნახევარი სწორედ ამ პლატფორმაზეა შექმნილი. თუ მონაცემებს ციფრებში გადავიტანთ, დაახლოებით 708 მილიონი ვებსაიტი იყენებს WordPress-ს.

თუ Content Management System (CMS) ბაზრის წილს გადავხედავთ, WordPress-ის წილი 65.2%-ს აღწევს. ის ასევე ინარჩუნებს ბაზრის დაახლოებით მესამედს ყველა ვებსაიტსა და ყველაზე პოპულარულ კატეგორიაში.

მსოფლიოში ყველაზე პოპულარული ვებსაიტებიც WordPress-ზეა

WordPress არა მხოლოდ ვებსაიტების შესაქმნელადაა საუკეთესო პლატფორმა, არამედ მასზე მუშაობს მსოფლიოს წამყვანი ვებსაიტები. მაგალითად:

  • მსოფლიოს ტოპ 10 მილიონი ვებსაიტიდან 30% მუშაობს WordPress-ზე;
  • BuiltWith-ის მიხედვით, WordPress-ის წილი ტოპ 10 ათას ვებსაიტში 38.03%-ია, ხოლო ტოპ 100 ათასში — 35.94%;
  • მსოფლიოს ტოპ 1 მილიონ ვებსაიტიდან 33.72% WordPress-ს იყენებს;
  • მსოფლიოს ტოპ 100 ვებსაიტიდან 14.7% მუშაობს WordPress-ზე, მათ შორის Fortune 500-ის კომპანიებიც;
  • აშშ-ის ტოპ 100 ყველაზე სწრაფად მზარდი კომპანიის 62% იყენებს WordPress-ს.

WordPress იზიდავს უზარმაზარ ტრეფიკს

WordPress-ის თემები ერთ-ერთი ყველაზე აქტიურია ინტერნეტში. აქ ყოველდღე უამრავი რამ ხდება. მაგალითად:

  • WordPress ყოველ 6 თვეში 1.1 მილიონ ახალ დომენს ამატებს და ყოველწლიურად 2 მილიონ ახალ ვებსაიტს ქმნის;
  • ბლოგერების 97% იყენებს WordPress-ს;
  • WordPress ყოველ დღე 660 ახალი ვებსაიტის შექმნას აორგანიზებს;
  • WordPress ყოველთვიურად იღებს 163 მილიონ უნიკალურ ვიზიტორს;
  • WordPress-ზე ყოველ წამში 27 ახალი პოსტი იწერება, ხოლო ბლოგერები ქმნიან 6 პოსტს წამში.

WordPress იზრდება ყოველ წამს

WordPress-ის გადმოწერის მრიცხველი მუდმივად იცვლება წამში. სტატიის დაწერის მომენტში, ეს რიცხვი უკვე 96 მილიონზე მეტია. ამდენად, არ ვაჭარბებთ, როდესაც ვამბობთ, რომ WordPress წამიერად იზრდება. მისი არსებობის 20 წელზე მეტი ხნის განმავლობაში, მისი პოპულარობა მხოლოდ იზრდება.

სტატისტიკა აჩვენებს, რომ ბოლო 10 წლის განმავლობაში WordPress დაახლოებით 30%-ით გაიზარდა. ყოველ წელს ის იზრდება 1-დან 4%-მდე, რაც მნიშვნელოვნად აჭარბებს კონკურენტებს, როგორიცაა Wix და Squarespace, რომლებიც ბაზრის 3%-ზე ნაკლებს იკავებენ. ზოგიერთი კონკურენტი, როგორიცაა Joomla და Drupal, კი უარყოფით ზრდას აჩვენებს, შესაბამისად, 6.4% და 13.6%-ით შემცირდნენ.

2017 წელს WordPress მართავდა ვებსაიტების 27.3%-ს, ხოლო ახლა ის ფარავს 43%-ს. ეს წლიური ზრდის უზარმაზარი მაჩვენებელია. CMS ბაზრის 65%-იანი წილით WordPress გლობალური ლიდერია და ასეთი ზრდის გაგრძელების შემთხვევაში, მალე ვებსაიტების ნახევარზე მეტს დაიკავებს.

WordPress ლიდერობს კონკურენტებს შორის

WordPress ინდუსტრიის ლიდერია!

CMS-ების ბაზრის წილის შედარებაც საკმარისია იმის საჩვენებლად, რომ WordPress კონკურენტებს დიდი სხვაობით უსწრებს. მეორე ყველაზე პოპულარული CMS Shopify მხოლოდ 4.3%-ს იკავებს. შედარებისთვის, WordPress ფარავს 43%-ს. ეს უზარმაზარი განსხვავებაა! სხვა კონკურენტები, როგორიცაა Joomla და Drupal, წლიდან წლამდე ბაზრის წილს კარგავენ.

2011 წელს WordPress ბაზრის 13.1%-ს ფარავდა, ხოლო Joomla და Drupal შესაბამისად 2.6%-სა და 1.4%-ს. 2022 წელს WordPress 43%-ზეა, ხოლო Joomla და Drupal 1.7%-სა და 1.2%-ზე. ამასთან, CMS-ების გამოყენება ყოველწლიურად იზრდება. 2011 წელს CMS-ის გარეშე ვებსაიტების წილი 76.4% იყო, ახლა ეს რიცხვი 33.1%-მდე დაეცა.

მიუხედავად ამისა, უმეტესობა არჩევანს WordPress-ზე აკეთებს. ეს სტატისტიკა ამტკიცებს, რომ იგი შეუდარებელი ლიდერია.

WordPress-ის ბაზრის წილი და კონკურენტები: შედარება

სტატისტიკური ტენდენციები აჩვენებს, რომ WordPress თითქმის ყველა კატეგორიაში შორს უსწრებს კონკურენტებს. აი, რამდენიმე ფაქტი:

  • WordPress-ის ბაზარი ბოლო 10 წელიწადში 27%-ით გაიზარდა;
  • Shopify 2014 წელს გამოჩნდა და მისი წილი 0.1%-დან 4.3%-მდე გაიზარდა;
  • Squarespace ბოლო 10 წელიწადში 0.1%-დან 2%-მდე გაიზარდა;
  • Wix 2013 წელს გამოჩნდა და ახლა 2.3%-იანი წილი აქვს;
  • Joomla 2.8%-დან 1.7%-მდე შემცირდა.

ამ ტენდენციების გათვალისწინებით, შეგვიძლია ვთქვათ, რომ WordPress აბსოლუტური და შეუდარებელი ლიდერია.

WordPress იზრდება ყოველ წამს

WordPress-ის წარმატება და აქტიურობა მის ისტორიასა და მომხმარებლების მოზიდვის უნარზე მყარად არის დამოკიდებული. WordPress-ის გამოყენებით შესაძლებელია SEO ოპტიმიზაციის უმაღლესი ხარისხის მიღწევა და ვებსაიტის წარმატება SERP-ზე (Search Engine Result Pages).

თუ გინდათ მეტი გაიგოთ WordPress-ის შესახებ ან დაგჭირდებათ დახმარება, დაგვიკავშირდით.

შევქმნათ თქვენი ბიზნესის მომავალი ვებ საიტი ერთად!

ვებ საიტის დამზადება